Rivas Zorggroep Lanceert Digitaal Aanmeldsysteem voor Patiënten in Beatrixziekenhuis en Lingepolikliniek

26 feb , 18:30 Nieuws
image 9 66c472e1dc395

Rivas Zorggroep Vereenvoudigt Patiëntenaanmelding met Digitaal Systeem

Binnenkort is het voor patiënten van het Beatrixziekenhuis en de Lingepolikliniek in Gorinchem mogelijk om zich digitaal aan te melden voor hun afspraken. Dit innovatieve initiatief is onderdeel van een grootschalig programma van Rivas Zorggroep om de zorg te digitaliseren en efficiënter te maken in reactie op de toenemende zorgvraag.

Digitalisering van Zorgprocessen

Met als doel om in te spelen op de groeiende behoefte aan zorg, zal het Beatrixziekenhuis zijn polikliniekprocessen optimaliseren. Eén van de essentiële verbeteringen is het digitaliseren van het aanmeldproces, waardoor patiënten vanaf dinsdag 4 maart de mogelijkheid hebben om zich online aan te melden voor hun afspraken. Deze nieuwe aanpak zorgt voor een soepelere doorstroom en verlicht de druk op het zorgpersoneel.

Voordelen van Digitaal Aanmelden

Door projectleider Astin van der Ven wordt benadrukt dat het optimaliseren van het aanmeldproces bijdraagt aan het efficiënter maken van de zorgprocessen in de poliklinieken. Dankzij digitalisering en het meer betrekken van patiënten wordt de alsmaar groeiende zorgvraag beter beheerd. Dit resulteert in gestroomlijnde werkprocessen voor medewerkers en meer autonomie voor de patiënten.

Gebruiksvriendelijkheid Voor Patiënten

Het nieuwe systeem biedt patiënten extra mogelijkheden, waaronder zelf het verzetten van polikliniekafspraken. Daarnaast wordt het papierwerk verminderd door het gebruik van een digitaal laboratoriumformulier in alle poliklinieken. Bovendien is het aanvragen van herhaalmedicatie eenvoudig mogelijk via MijnRivas.

Hoe Werkt Digitaal Aanmelden?

24 uur voor de afspraak kunnen patiënten zich thuis digitaal aanmelden via het cliëntportaal MijnRivas. Na aanmelding ontvangen zij een QR-code, die zij bij de aanmeldzuil in het ziekenhuis kunnen scannen. Hierdoor wordt duidelijk dat de patiënt aanwezig is, waardoor de zorgverlener hen direct kan assisteren. Patiënten die nog geen e-mailadres hebben doorgegeven, kunnen dit eenvoudig regelen via MijnRivas of bij de receptie in het ziekenhuis.

De introductie van dit moderne aanmeldsysteem belooft een stap voorwaarts te zijn in het streven naar geoptimaliseerde zorgprocessen en maximale gebruikerstevredenheid voor zowel patiënten als zorgverleners.